lørdag den 14. maj 2011

2 x Shiraz fra Netto - Australien vs Sydafrika


Wolfblass Bilyara 2009 Shiraz
Land: Australien

Farve: Tæt Mørk rød
Duft: Karateristisk shiraz duft med mørke bær - lidt støvet og noter af rosin
Smag: Rund og "brugervenlig" smag med noter af vanilje og rom. Behagelig garvesyre og pænt lang eftersmag med behagelige fylde og frugt.

Alkohol: 13,5 %
Pris: 45 kr. Netto
Point: 87

Golden Kaan 2009 Shiraz
Land: Sydafrika

Farve: Lettere gennemsigtig bordeauxrød
Duft: Karateristisk shiraz duft med mørke bær dog uden specielle særpræg
Smag: Let syrlig frugtig vin med en smule vanilje noter fra fad. Ikke ret meget garvesyre. Mellemlang eftersmag uden positive overraskelser.

Alkohol: 14,5%
Pris: 44 kr. Netto
Point: 84

Australien vinder klar i denne test og da disse vine praktisk talt koster det samme, så er der i mine øje igen tvivl om hvilken det skal tages ned fra hylden.
Begge vine kan drikkes med og uden mad og jeg kunne sagtens finde på at servere Wolfblass til gæster hvis der "bare" skal drikkes et glas behagelig rødvin.
Jeg må også indrømme at jo mere Shiraz jeg drikker (specielt fra Australien) jo mere begynder det at kede mig. Det er som om at man bare får mere solbær, lakrids og vanilje for hver gang prisen stiger...indtil man rammer muren på 200 kr hvor alle Australske Shirazvine er rigtig gode og herfra er det 9 ud af 10 gange spild af penge at købe en monster dyr Shiraz.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar