lørdag den 7. maj 2011

Rosé fra Fakta og Vacqueyras fra Lidl

 
 
Vin : Concha y Toro Sunrise 2010
Land : Chile
Drue : Cabernet Sauvignon
Alkohol : 12,5 %
Pris : 35 kr. Fakta
Point: 82
 
Endnu en test på en billig Rosé til nydelse i solen på terassen. Okay duft med æble og lidt noter af karamel. Smagen går mere over imod en middelmådig hvidvin dog med en smule mere sødme og friskhed en gennemsnittet.
Vinen er efter min smag klart dårligere end den sidste Rosé jeg testede fra Fakta. Så derfor er der på ingen måde en anbefaling fra mig på denne vin, da billigere og bedre alternativ står lige ved siden af på hylden i Fakta.
 

Vin : Vacqueyras fra Lidl 2009
Land : Frankrig
Alkohol : 14 %
Pris : 60 kr. Lidl
Point: 87
 
Hos Lidl er der ingen producenter på vinene og som vinnørd er dette en smule irriterende. Som opvarmning til sommerens store Amarone test så var jeg en tur forbi det tyske supermarked og ud over Amaronen så snuppede jeg også lige denne vin til test.
Er man til Rhone vine så er denne vin ganske udmærket. Duft med fad og en smule parfumeret med noter af liljer.
Smagen er krydret med hint af engelsk lakrids. Vinen er tør med en god mængde garvesyre. Mellemlang tør eftersmag. Dette er en madvin og den gjorde sig fint med grillmaden og knap så godt uden maden efterfølgende.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar