søndag den 13. maj 2012

Vizcarra Senda del Oro Roble 2008


Vin : Vizcarra Senda del Oro Roble 2008
Land : Spanien
Drue : Tempranilo
Alkohol : 14 % alkohol
Pris : 98 kr. Spanskevine.dk
Point: 89

Sælgeren skriver : "Næse af solbær og blåbær med et friskt vegetalt, græsset skær. Mund med fiffige tanninkrads, klokkeklar frugt og lifligt syrespil."

Jeg kunne ikke finde så meget blåbær eller solbær i næsen men derimod en duft af mørk rom og med klassisk Ribera del Duero næse...uden at jeg helt kan sætte ord på hvad det er. På smagen giver jeg til gengæld sælgeren helt ret. Elegant og safttig vin.

Blev drukket med hvidløg- og rosmarinmarineret lammekølle og hertil passende den glimrende. Det er faktisk sjældent at jeg ikke drikker Ribera del Duero til lam her i huset - det går bare som regel rigtig godt sammen.

Har fået denne vin i årgang 2009 som jeg husker som noget bedre en denne vin. Men et rigtigt godt glas vin som købt det "rigtige" sted til rette pris (Vinissimus) er et rigtig god køb !!


Vender tilbage med en test af 2010 årgangen på senere tidspunkt da der snart er en sending på vej.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar