fredag den 18. maj 2012

Vizcarra 15 meses 2009



Vin : Vizcarra 15 meses 2009
Land : Spanien
Drue : Tempranilo
Alkohol : 14 % alkohol
Pris : 149 kr. Spanskevine.dk
Point: 90

Sælger skriver: "Åben og imødekommende næse med smukke syre-/sødme-associationer af ribs, kirsebær, chokolade, muld og en frisk, urtet krydrethed. Munden er ferm og veltrimmet med en velafstemt frugtig tyngde til at balancere de flot modne, men stadigt lettere insisterende tanniner. Velkalibreret og godt sammenhængende. De 15 måneder på træ er velintegreret, og helheden fremstår klar og ren"

Jeg skriver: Næse med masser af frugt og en anelse noter af fad også - men dufter dejligt. Smagen er ligesom "lillebror vinen" elegant og saftig dog en anelse mere kompleks og med noter af fad. Generelt en lækker og elegant vin som både år til mad og uden mad - men har tidligere sagt at Vizcarra er på højde med Aalto vine - det passer ikke ! Der er efter min mening stadig et stykke vej op til Aalto - men selvfølgelig også 100 kr. op for denne vin.

1 kommentar:

  1. Hej Vinmunken.
    Jeg er helt enig med dig omkring denne vin, det er et godt og fint glas. Jeg drak en flaske 07 for nogle uger siden, positiv oplevelse vil jeg sige og meget typisk for området.
    Jeg er selv ret glad for vine fra Ribera Del Duero. Jeg vil anbefale dig at smage "Finca Villacreces Pruno" "Cepa21, eller lillebroderen, Hito" Det er gode `value for money` vine hvis man køber dem på nettet, fx. via vinissimus.com som er super brugervenligt.
    Super blog du har:)
    MVH
    Alex

    SvarSlet