tirsdag den 11. januar 2011

Brunello Di Montalcino Padrone Di Casa 2004


 
 
Vi starter dog med en simpel vinanmeldelse. Endnu et forsøg ud i det italienske...uden den store succes. Brunello Di Montalcino fra en af de gode årgange, 2004.
Købt i Rema 1000 for nogle år tilbage og de har ikke haft den siden. Prisen var 100 kr. Meget lidt information om producenten og vinen på nett...et. DOCG mærket skulle dog vidne om den højeste "kvalitetssikring" i Italien (ret mig hvis jeg er forkert på den her)...men det var derfor jeg købte flasken. Behagelig duft med animalske toner og lidt fad...måske lidt syrlige bær.
Smagen følger desværre ikke duften hvor vinen er for sur til mine smag...synes den minder om en billig Bourgogne vin (Pinot Noir) med en smule mere fad. Det er en madvin og sammen med noget fed italiensk mad kunne den måske gøre det fornuftigt. Til maden var den acceptabel men for sig selv er den uinteressant. Indtil videre holder vi os til Robert Parker point skalaen (indtil jeg finder på noget nyt) og giver vinen 85 point.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar