onsdag den 9. februar 2011

NIMB Vinotek

Udnyttede 2 timers ventetiden i KBH til at besøge Vinoteket i restaurant NIMB ved Tivoli (og dermed også lige ved banegården) Lokalet i kælderen er meget stemningsfuld og jeg synes virkelig at det er rigtig gode omgivelser at drikke et par gode glas vin.


Vi bestilte et fad med spanske oste og der tilhørende friskbagt rugbrød som alt sammen passede godt til vinene. Priserne på vinoteket er ikke i den lave ende men jeg synes at det hele emmer af god kvalitet og det vil jeg personlig gerne give lidt ekstra for.




Vi smagte den øverste røde på kortet, en lækker australsk vin som jeg ikke kendte i forvejen. Torbreck fra Barossa Valley fra årgang 2008. Moden og rund i smagen med rigtig god balance og yderst behagelig at drikke. Efterfølgende gik vi efter kortets billigste rødvin fra Argentina, en Malbec fra Kaiken. Som forgængeren fra Australien, så var denne vin også utrolig behagelig og rund i smagen og ramte også plet. Begge vine ville jeg bedømme til 90 point eller derovre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar