lørdag den 26. marts 2011

34 kroners wine battle




Vin : Periquita 2006
Land : Portugal
Drue : Castelao, Trincadeira og Aragonez
Alkohol : 13 % alkohol
Pris : 34 kr. Netto
Point: 76

Vin : Castano 2009
Land : Spanien
Drue : Monasrell
Alkohol : 13,5 % alkohol
Pris : 34 kr. Netto
Point: 77

Der var lagt op til winebattle mellem to af de billigste vine jeg kunne finde i Netto og jeg havde ikke særligt høje forventninger. Men jeg havde ikke regnet med at disse vine var så dårlige.
Så winebattle bliver til forbrugerrådgivning : Gå udenom disse vine !!
Man bliver næsten helt trist af at drikke dem...men mindre man holder sig for næsen og tømmer begge flasker meget hurtigt, så skal det nok blive hyggeligt.

For at begge vine kan drikkes, så skal de have en times luft mindst.

Periquita har en tynd rød farve, en duft af fad og alkohol, bitter metalisk smag med fad og ikke rigtig nogen eftersmag.

Castano en lidt mørkere farve, en smule parfumeret duft som hæver den over konkurrenten, kraftige tanniner og man får fornemmelsen af at tygge på en umoden grapefrugt, masser af bitterhed i eftersmagen og til sidst en snert af noget sød frugt.

Castano vinder med 1 point.



5 kommentarer:

  1. SUPER BLOG!! hehe
    De er virkelig dårlige..
    Et råd må være: Betal lidt mere når man køber vin.

    SvarSlet
  2. Ja, enig i at prisen og kvalitet hænger godt sammen helt op til omkring de 500 kr og så holder det op igen derfra. Der er dog af og til undtagelser og dem forsøger jeg at finde...selvom det ikke er udbredt morsomt at smage på så dårlig vin :-)

    SvarSlet
  3. Ikke helt enig med dig. Jeg synes ofte at Bodegas Castano kan gøre det godt. For nylig smagte jeg den aktuelle årgang fra Netto og synes det var ok. Naturligvis skal vi have folk til at betale mere for vinen, men prøv at smide denne Castano ind i en smagning for "kloge" vinsmagere. De gange hvor det er sket for mig, er jeg faldet i med begge ben.

    Se fx her:
    http://vinblog.skjold-burne.dk/post/2009/03/09/Vinsport-for-Herrer-rc3b8dvin-og-hvidvin!.aspx

    Hyg dig

    Frederik

    PS: Fed nede på jorden blog om vin, glæder mig til at se mere fra dig.

    SvarSlet
  4. Så fik de en ny chance:

    http://vinmunken.blogspot.com/2012/05/39-kr-wine-battle-revisited.html

    SvarSlet
  5. Husk at bloggen er flyttet til :

    http://morefews.dk/2015/01/07/guide-til-fodboldtur-til-barcelona/

    SvarSlet